Küçük Prens / Antoine de Saint-Exupéry

Küçük Prens / Antoine de Saint-Exupéry

Küçük Prens ;minik gezegenler arasında yolculuk yapan minik bir çocuk.Aynı zamanda büyükleri eleştiren zeki de bir çocuk bana göre.Küçük prensin en güzel özelliğiyse sevgiyi öğretmesi ,insan birine karşı sevgi besler ve fedakarlık yaparsa o onun için özel olur ve diğer emsallerinden ayrılır ;işte bu sevgidir ,bağlılıktır…

Fil mi şapka mı? Koyun, çiçeği yedi mi?
 Hep masum kalmak isterdim ama hepimiz büyüyoruz işte belki de büyüklerinde bu kitabı çok sevmesinin sebebi budur.Çocukluktan sonra yitirdiklerimizi yüzümüze çarptığı içindir belkide.
Küçük Prens kitabıyla yeni tanışmış olmam biliyorum ki kötü ,ancak zaman bulamamış ve doğru zamanı denk düşürememiştim.İçinde öyle sözler var ki üzerine yazı yazılır cinsten.Ayrıca sevdiği bıraktığı çiçek de bana sevgiliyi düşündürdü yani kitap boyunca ben bunu hissettim kibirli bir sevgili gibiydi çiçek ,dikenleri vardı ancak yine de küçük prens onu bıraktığı için üzgündü ve her şeye rağmen yine de onu düşünüyordu.
Ancak çeviriyi pek beğenmedim sanki çok değiştirilmiş hissi uyandı bende nedense.
Yine de okunmayacak gibi de kötü değildi yani tat vermeyen his vermeyen bir çeviri değil.Birde can yayınlarının çevirisini deneyeceğim.
Alıntıladıklarım:
Ve herkesten verebileceği şeyi istemek gerekir.
İnsanlar bulundukları yerden asla memnun olmazlar.
Ama gözler kördür.Kalple aramak gerekir.
Küçük Prens / Antoine de Saint-Exupéry” üzerine 2 yorum

  1. çok iyi noktalarına değinmişsiniz, yorumunuzu okumak o kitap hakkındaki bakış açımı geliştirdi, özellikle terkettiği gülün eski sevgili olmasını hiç düşünmemiştim, öyle de düşünülebilir pekala. ikinci dünya savaşı yıllarında, sevgisizliğin hüküm sürdüğü yıllarda, sevgisizliğe inat olarak yazılmış kişisel bir başkaldırı eseri aslında.

Bir Cevap Yazın

