Mavisini Yitirmiş Yaşamak–Ali Çolak

Mavisini Yitirmiş Yaşamak–Ali Çolak

Doğrusu da böyledir. Mavisini Yitirmiş Yaşamak, yazarın bir gazete köşesinden okurlarına gönderdiği mektuplardan oluşuyor.

Ama hiç öyle düşünerek okumadım mektup gibi de değiller zaten deneme türünde bir kitap hayatın ta kendisi diyebilirim muhakkak alınmalı okunmalı ,yazar o kadar duygulu ,o kadar içten yazmış ki bu ilk kitabını değiştirmek tekrar basıma vermek için bile bir cümlesini dahi çıkartmaya kıyamamış çünkü içinde yaşanmışlıklar var hepsinin benim için özel bir anı özel bir zamanı var demiş ,mavilere baktıran,maviyi sevdiren ,insanın içini kıpır kıpır eden ve insana kendini hatırlatan bir kitap.

Her biri sevgi ve içtenlikle örülmüş denemeler
Kitabı okurken geçmiş zamanları düşünecek,anacak,şehirlerin ruhunu tadacak koklayacak dokunacak,kendinize çevrenize bir başka bakacaksınız…
Benim için her deneme ayrı güzeldi ama seçmem gerekseydi sanırım yıkılır iskelesi hayatın adlı denemeyi kendime seçerdim .Budalalıktan kurtulma sanatı da harikaydı …
Notum 5 üzerinden 5 dir.
Alıntılar
… ömür dediğimiz bir tebessüm biriktirme yarışı olmalı; çünkü ölürken götüreceğimiz en son ve tek güzelliğimizdir tebessüm.
… bence onurlu bir kişinin yapacağı tek şey, açlıktan ölürken bile gökyüzüne bakışını sürdürmesidir. | malarme
Mavisini Yitirmiş Yaşamak–Ali Çolak” üzerine 2 yorum

  1. Ali Çolak ın günsarısı kitabını okumuştum, deneme şeklindeydi. O kitabıda çok içten yazılmıştı. Yazla ilgili anılarını okurken insanda geçmiş yazlara gidiyor. Ayrıntıları iyi yakalayan ve sevgi dolu bir dille yazan bir yazar Ali Çolak bence. Bu kitabınıda nasip olursa birgün alıp okurum inş 🙂

    1. kesinlikle tam tanımladığın gibi sevgi dolu ve ayrıntıları iyi yakalayan bir yazar ben ilk kez okudum son olmayacak dediğin kitabını alabilirim mesela bu aydan sonra onu edinip okuyayım 😀 gerçi okunacak çok kitabım var bu sıra bir araştırma kitabına daldım ağır aksak gidiyor ama yanında bu tarz kitaplar okuyabiliyorum daha iyi oluyor bir anda farklı tür okumalar

Bir Cevap Yazın

