Höyükteki Nar ağacı / Yaşar Kemal

Höyükteki Nar ağacı / Yaşar Kemal

Pinuccias’ın Kasım Ayı Yazar Ayları Etkinliğinde bu kitabı seçmiştim iyi ki de katılmışım diyorum.Beni böyle güzel bir kitapla tanıştırdı.
Özellikle dili ve anlatımını çok beğendim.1951’de yazılmış, Yaşar Kemal’in vefat eden annesinin sandığında bulunmuş. Yaşar Kemal, hemen hemen hiçbir değişiklik yapmadan 1982’de okuyucuya sunduğu bu kitabı tekrar yazsa aynı şekilde yazmayacağını, fakat o yalınlığa, tazeliğe de ulaşamayacağını söyler, doğa-insan ilişkilerini en iyi anlamda verdiği yapıtlarından biri olduğunu da ekler. Mühim kitap yani, ona göre.
Yazarın ilk romanı olan Höyükteki Nar Ağacı ırgatlar,Çukurova,çaresizlik,sıtma insanların geçim sıkıntıları o zamanın zorluklarına dair çok güzel detayları işlemiş yazar.Ayrıca benimde ilk okuduğum Yaşar Kemal romanı olması ile de çok güzel oldu ,
yazar şöyle der;
“Benim saz çalamamamın sebebi var, anam aşık olacağım da diyar diyar dolaşacağım diye saza, aşıklığa düşman olmuştu. Onun tek çocuğuydum ve gözünden ayırmıyordu beni. Okulda, düğünlerde bayramlarda beni hep Aşık Mecitle çakıştırırlardı. Aşık Mecitle Kadirlide bir kahvede bir gece sabaha kadar çakıştığımı şimdi iyice anımsıyorum.”[8]
Ben bu dizelerin yansımasını romanda gördüm okuyunca sizde anlayacaksınız .
mevsimlik işçilerin dramını anlatan bir yolculuk hikayesi diye özetleyebiliriz fakat söz konusu yolculuk o kadar dramatik ki yutkunurken zorlanmanıza sebep olabilir.
romanın sonuna doğru çocuk mehmet bir süpriz yapar,söylemek istemem çünkü tadı kaçar.Ayrıca ince memet varya işte o memet bu memettir tabi ben yorumları okumadan başladım romana ve bilmiyordum ki o sebeple zaten dediğim gibi ilk kez Yaşar Kemal okuyacaksanız bu romandan başlamalı diye düşünüyorum

Sonu havada kalmış bir romandır beklentiniz o yönde olmasın amma velakin roman çok güzeldi.

Alıntıladıklarım:

‘Kim bilir,’ dedi. ‘Belki de bulurlar. İnsanoğlu bu, çok keramet var insanda.’
‘Çok keramet,’ dedi bostancı.” (s. 81)

Çiçeğin kıymetini balarısı bilir.her arı çiçeğin kıymetini ne bilir ! Höyükteki nar ağacı /yaşar kemal

Höyükteki Nar ağacı / Yaşar Kemal” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

